Παρασκευή 28 Μαΐου 2021

 

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΟΔΟΧΩΡΙΟΥ

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

ΠΟΔΟΧΩΡΙ ΜΑΡΤΙΟΣ 2021

 


 ΓΕΝΙΚΑ

Ο ‘Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας  Σχολικών Μονάδων” είναι οι όροι και οι κανόνες, οι βασικές προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται το έργο του σχολείου, αφορά δε όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς, Διευθυντές, Δήμος, Συντονιστής/ρια). Σκοπός του πλαισίου είναι να διαμορφωθεί ένα κατάλληλο παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που θα εξασφαλίζει την ουσιαστική συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, ώστε να αποφεύγονται οι συγκρούσεις, οι εντάσεις, οι παρεξηγήσεις και να υφίστανται ο αμοιβαίος σεβασμός, η ανοχή και η αναγνώριση του ρόλου του καθενός συντελεστή στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Το σχολείο αποτελεί βασικό φορέα κοινωνικοποίησης, διαμόρφωσης προσωπικότητας, ιδεολογικής ζύμωσης και προετοιμασίας των σημαντικότερων μελών της, των μαθητών,  ώστε να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η οργάνωση της σχολικής κοινότητας πρέπει  να στοχεύει στην εκπαίδευση και διαπαιδαγώγηση των νέων σύμφωνα με τα πρότυπα της δημοκρατικής κοινωνίας. Είναι ευνόητο ότι πρέπει να διέπεται από τις κατάλληλες αρχές λειτουργίας και να περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία και τις δραστηριότητες που προετοιμάζουν ανθρώπους ελεύθερους, υπεύθυνους, με ενεργό συμμετοχή, κοινωνική ευαισθησία, ευθύνη και ανοχή στη διαφορετικότητα. Το όραμα, επομένως, είναι η διαμόρφωση ενός δημοκρατικού σχολείου όπου η συναποδοχή των όρων της εύρυθμης λειτουργίας του εκπαιδευτικού ιδρύματος πρέπει να είναι συνειδητή και ελεύθερη. Η δημοκρατία και η δημοκρατική συμπεριφορά και νοοτροπία είναι αρετές που εμπεριέχονται ως στοιχεία στην συνολική αποστολή της σχολικής κοινότητας.

 

Αρχές λειτουργίας του Σχολείου

 

Α.  ΜΑΘΗΤΕΣ/ΡΙΕΣ

1.  προσέλευση-παραμονή-αποχώρηση από το σχολείο

         Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών στο σχολείο, η παρουσία τους στην πρωινή συγκέντρωση, καθώς και η τακτική, ανελλιπής και όχι επιλεκτική φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

            Πριν την πρωινή προσευχή γίνονται οι ανακοινώσεις του Συλλόγου διδασκόντων από τον διευθυντή/τρια ή υποδιευθυντή/τρια και στη συνέχεια αποχωρούν στις τάξεις τους οι μαθητές/τριες άλλων θρησκευμάτων ή δογμάτων εφόσον το επιθυμούν και ακολουθεί η προσευχή.

         Πρωινές καθυστερήσεις δημιουργούν σοβαρό πρόβλημα στη λειτουργία του σχολείου. Για τον λόγο αυτό θα παρατηρούνται όσοι αργοπορούν και σε περίπτωση επανειλημμένης υποτροπής κάποιου μαθητή αποφασίζει ο Διευθυντής ή και ο Σύλλογος διδασκόντων την αντιμετώπιση του προβλήματος.

         Σε  περίπτωση  αργοπορίας,  οποιαδήποτε  ώρα,  οι κηδεμόνες των μαθητών οφείλουν να ενημερώσουν την διεύθυνση του σχολείου και οι μαθητές πρέπει  να  περάσουν  οπωσδήποτε  από  το γραφείο της Διεύθυνσης και να δηλώσουν την προσέλευσή τους.

         Οι μαθητές/ριες παραμένουν στο σχολείο μέχρι τη λήξη του ωραρίου. Όποιος μαθητής/ρια αποχωρεί από το σχολικό συγκρότημα στη διάρκεια του προγράμματος θα πρέπει να έχει άδεια από τη Διεύθυνση κα να ενημερωθεί ο γονέας/κηδεμόνας για να τον παραλάβει. Στην περίπτωση που ολοκληρωθεί το σχολικό πρόγραμμα πριν τη λήξη του ωραρίου, οι μαθητές αποχωρούν από το σχολείο και ενημερώνονται οι γονείς κηδεμόνες με κάθε πρόσφορο μέσο

         Οι  γονείς  οφείλουν,  σε  περίπτωση  ασθένειας  των  παιδιών  τους,  να  ενημερώνουν  το  σχολείο για την απουσία τους από τα μαθήματα έγκαιρα.  

         Η έξοδος από την τάξη κατά την ώρα του μαθήματος επιτρέπεται μόνο για πολύ σοβαρό λόγο.

         Η αυθαίρετη και αδικαιολόγητη απουσία μαθητή από κάποιο μάθημα δεν επιτρέπεται. Απουσία των μαθητών από την τάξη για σχολικές δραστηριότητες επιτρέπεται μόνο στην περίπτωση που υπάρχει ενημέρωση από τη Διεύθυνση για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

         Το σχολείο παρέχει στους μαθητές γενική παιδεία και όλα τα μαθήματα είναι σημαντικά και υποχρεωτικά. Ως εκ τούτου οι μαθητές/ριες θα πρέπει  να παρακολουθούν προσεκτικά τη διδασκαλία όλων των μαθημάτων του σχολικού προγράμματος, να συμμετέχουν και να είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι. Οφείλουν να προσέρχονται στην τάξη εγκαίρως με τα σχολικά τους εγχειρίδια και με ό,τι άλλο διδακτικό υλικό ορίζεται από τον διδάσκοντα κάθε μαθήματος.

         Η καταδολίευση των εξετάσεων, η αντιγραφή και η υποκλοπή τιμωρούνται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

 

2.1     Κανόνες συμπεριφοράς και παιδαγωγικός έλεγχος  μαθητών 

         Οι μαθητές/ριες οφείλουν να επιδεικνύουν σεβασμό τόσο στον Διευθυντή/ρια τους όσο και στους καθηγητές/ριες τους. Γενικά, οι σχέσεις καθηγητών και μαθητών πρέπει να διέπονται από αλληλοσεβασμό και αλληλοκατανόηση.

         Η δημοκρατική συμπεριφορά, ο σεβασμός σε καθηγητές/ριες και μαθητές/ριες, ο διάλογος, η αρμονική συνεργασία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας και η τήρηση των σχολικών κανονισμών είναι βασικές προϋποθέσεις για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου.

         Οι μαθητές/ριες κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων δεν παραμένουν στις αίθουσες διδασκαλίας, στους διαδρόμους των ορόφων και στις σκάλες, αλλά στο προαύλιο του Γυμνασίου. Εξαιρούνται οι ημέρες που υπάρχουν δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

         Οι μαθητές/ριες συμμετέχουν ενεργά στον σχεδιασμό των σχολικών δραστηριοτήτων, όπως είναι τα εκπαιδευτικά προγράμματα, οι εκδρομές, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις, οι γιορτές κ.α.

         Επισημαίνεται ότι ο λεκτικός, σωματικός και ψυχικός εκφοβισμός, καθώς και γενικά φαινόμενα σχολικής βίας, θεωρούνται σοβαρά παραπτώματα που δυναμιτίζουν την ομαλή λειτουργία του σχολείου και τιμωρούνται, σύμφωνα με τις κυρώσεις που επιβάλλει η  κείμενη νομοθεσία.

         Ο ευτελισμός της αξιοπρέπειας μαθητών/ριών και εκπαιδευτικών με ηλεκτρονικά μέσα (κινητά τηλέφωνα, διαδίκτυο) θεωρείται σοβαρό παράπτωμα.

         Οι μαθητές/ριες οφείλουν να σέβονται και να μην καταστρέφουν το σχολικό χώρο και τη σχολική περιουσία, δηλαδή τα εποπτικά μέσα και την υλικοτεχνική υποδομή. Δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, δεν γράφουν σε θρανία και τοίχους, χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων.  Διατηρούν το θρανίο τους καθαρό, σε άριστη κατάσταση.

         Σε περίπτωση που θα υπάρξουν ζημιές ή καταστροφές, οι υπαίτιοι/ες με τους κηδεμόνες τους θα αναλαμβάνουν την αποκατάσταση ή αντικατάστασή τους.

Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους.

- Οι μαθητές/ριες παραμένουν στις τουαλέτες μόνο κατά τη διάρκεια της χρήσης τους και αποχωρούν άμεσα.

- Φροντίζουν να παραμένει ο χώρος καθαρός σεβόμενοι τον επόμενο συμμαθητή/ρια που θα κάνει χρήση.

- Δεν πετάνε τα ρολό των χαρτιών υγείας ή άλλα αντικείμενα (συσκευασίες κλπ) στις λεκάνες.

 

2.2     Περιβολή – Εμφάνιση 

         Η εμφάνιση και η καθαριότητα των μαθητών/ριών αποτελεί πρωτίστως θέμα προσωπικής αξιοπρέπειας και αισθητικής καλλιέργειας.

         Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υπεύθυνοι για την ευπρεπή παρουσία των παιδιών τους στον χώρο του σχολείου. Θα πρέπει να αποφεύγονται οι ακρότητες στην περιβολή. Σε περίπτωση που μαθητής(ες)/τρια(ες) δημιουργούν προβλήματα με την περιβολή τους, στην ομαλή λειτουργία του σχολείου καλείται(ουνται) ο(οι) γονέας(εις)-κηδεμόνας(ες) του(ς) για διαβούλευση με το σύλλογο διδασκόντων του σχολείου  στον οποίο και ανήκει η όποια τελική απόφαση για επίλυση του προβλήματος.  Στην διαβούλευση συμμετέχουν με δικαίωμα λόγου ο πρόεδρος(οι) του μαθητικού συμβουλίου του τμήματος(των) όπου ανήκουν ο(οι) μαθητής(ες)/τρια(ες)  καθώς και το προεδρείο του 15μελούς συμβουλίου.

         Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής οι μαθητές/ριες προσέρχονται με αθλητική περιβολή.

 

 2.3     Κινητά τηλέφωνα και ηλεκτρονικές συσκευές 

         Οι μαθητές/ριες σύμφωνα με τις εγκυκλίους 132328/Γ2/07-12-2006, 100553/Γ2/04-09-2012, 137003/Δ1/25-08-2016 και Φ.25/103373/Δ1/22-06-2018 του Υπουργείου Παιδείας δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη συσκευή ή και παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας δεδομένων εικόνας και ήχου (π.χ. ρολόι ή στυλό με κρυφή κάμερα) εντός του σχολικού χώρου.

         Δεν επιτρέπονται η φωτογράφιση και βιντεοσκόπηση στο σχολείο. Κάθε παρέκκλιση από τα ανωτέρω αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται με τις προβλεπόμενες στο Π.Δ.104/1979 (ΦΕΚ23Α΄) σχολικές κυρώσεις.

Επιτρέπεται η βιντεοσκόπηση εκδηλώσεων του σχολείου και ανάρτησή τους στο διαδίκτυο από υπεύθυνο/η καθηγητή/ρια, εφόσον υπάρχει ενυπόγραφη δήλωση των γονέων των μαθητών/ριών.

 

 

2.4     Εθιστικές ουσίες

         Το κάπνισμα δεν επιτρέπεται στους κλειστούς και στους υπαίθριους χώρους του σχολείου (Ν.3868/2010, εγκύκλιοι 120995/30-9-2010 και 179155/Δ2/2014 του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης). Είναι αυτονόητο ότι το κάπνισμα δεν επιτρέπεται επίσης στις εξωσχολικές δραστηριότητες, εκδηλώσεις και εκδρομές. Η παράβαση ελέγχεται παιδαγωγικά και πειθαρχικά από τους εκπαιδευτικούς και πειθαρχικά από τους Επόπτες Δημόσιας Υγείας.

         Απαγορεύεται αυστηρά το αλκοόλ, η κατοχή και χρήση εθιστικών ουσιών, τόσο εντός του σχολείου όσο και κατά τη διάρκεια των εξωσχολικών δραστηριοτήτων, εκδηλώσεων και εκδρομών. Η κατοχή και χρήση αλκοόλ και ουσιών διώκονται από το νόμο και αποτελούν παράπτωμα που ελέγχεται παιδαγωγικά και ενημερώνεται ο κηδεμόνας/ες από τον Διευθυντή/τρια.  Σε περίπτωση υποτροπής αποφασίζει ο Διευθυντής/τρια ή ο Σύλλογος διδασκόντων την αντιμετώπιση του προβλήματος

2.5. Απουσιολόγοι 

                 Ο απουσιολόγος καταχωρεί τις απουσίες στο απουσιολόγιο στην αρχή κάθε διδακτικής ώρας  και το φέρνει στον καθηγητή για έλεγχο και υπογραφή. Με τη  λήξη  του  σχολικού  προγράμματος ο απουσιολόγος. επιστρέφει  το  απουσιολόγιο  και  το  βιβλίο  ύλης στο προβλεπόμενο χώρο φύλαξης 

         Ο απουσιολόγος είναι υπεύθυνος για τη φύλαξη και τη μη αλλοίωση ή φθορά του απουσιολογίου  και  του  βιβλίου  ύλης.  Η  παραποίηση  απουσιολογίου,  βεβαίωσης  ή  άλλου  εγγράφου  αποτελεί σοβαρό παράπτωμα.  

              Οι απουσιολόγοι της τάξης (τακτικός και αναπληρωτής) ορίζονται από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό  του τμήματος με  βάση  τη  βαθμολογία  κατά  τη διάρκεια του προηγούμενου  διδακτικού έτους .  Σε περίπτωση απουσίας του προκαθορισμένου απουσιολόγου, τον αντικαθιστά ο αναπληρωτής του.

 

3. Πρόληψη σχολικής βίας και εκφοβισμού.

        Η σχολική κοινότητα αναλαμβάνει δράσεις είτε μέσω του αναλυτικού προγράμματος, είτε ευρύτερα,  κατά του εκφοβισμού

Στα πλαίσια της αντιμετώπισης οποιασδήποτε μορφής κακοποίησης, παρενόχλησης ή εκφοβισμού είτε στο χώρο του σχολείου είτε αλλού, ακολουθούνται τα παρακάτω βήματα:

Εξετάζονται με σοβαρότητα και υπευθυνότητα όλες οι καταγγελίες για κάθε είδους κακοποίηση μεταξύ μαθητών/ριών.

Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας σε συνεργασία με τον/την κοινωνικό/ή λειτουργό και την ψυχολόγο μεριμνούν ώστε να εντοπίζουν σημάδια ή συμπτώματα που  μπορεί να προέρχονται από φυσική, συναισθηματική ή σεξουαλική κακοποίηση, καθώς και παραμέληση.

Το περιστατικό αναφέρεται στον/στην Διευθυντή/ρια και στον υπεύθυνο/η καθηγητή/ρια του τμήματος.

Κάθε περίπτωση αντιμετωπίζεται με ιδιαίτερη προσοχή, ευαισθησία, διακριτικότητα και εχεμύθεια από τον/την κοινωνικό/ή λειτουργό και τον/την ψυχολόγο του σχολείου (εφόσον υφίστανται).

Ο/Η Διευθυντής επικοινωνεί με τους γονείς/κηδεμόνες του μαθητή/ριας ,στα πλαίσια της συνεργασίας με τους κηδεμόνες, ενημερώνει για τα συμβάντα.

Αν χρειαστεί επιβάλλεται η παραπομπή της αντιμετώπισης σε ειδικές υπηρεσίες

4.     Σχολικές Εκδηλώσεις

         Οι εκδηλώσεις του σχολείου είναι υποχρεωτικές και η μη συμμετοχή των μαθητών σε αυτές συνεπάγεται σε ορισμένες περιπτώσεις καταχώριση απουσιών.

         Στους περιπάτους, στις διδακτικές ή εκπαιδευτικές επισκέψεις με πούλμαν ή άλλο μεταφορικό μέσο και για τις οποίες απαιτείται άδεια συμμετοχής από το γονέα ή κηδεμόνα, οι μαθητές/ριες που δεν συμμετέχουν απασχολούνται στο σχολείο για ολόκληρο το ωράριο της ημέρας.

 

 

5. Συνεργασία Σχολείου οικογένειας-συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

5.1 Συνεργασία

         Οι γονείς ή κηδεμόνες είναι καλό να ενημερώνουν το/τη Διευθυντή/ρια και τους εκπαιδευτικούς για θέματα υγείας των μαθητών/ριών ή σχετικά με θέματα που αφορούν την οικογενειακή και κοινωνική κατάστασή τους, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά τους. Κατά αυτόν τον τρόπο, δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς  να μπορέσουν να προσαρμόσουν ανάλογα τη συμπεριφορά τους και να αντιμετωπίσουν με ευαισθησία και εχεμύθεια τα τυχόν ιδιαίτερα προβλήματα αυτών.

Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων: Ιστοσελίδας του Σχολείου.  Ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.  Τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις.  Μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ημέρες και ώρες, καθώς και εκτάκτως με σημειώματα-μηνύματα μέσω των μαθητών.

         Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων πρέπει να συνεργάζεται αρμονικά με το/τη Διευθυντή/ρια  και τον Σύλλογο Διδασκόντων για θέματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, τη διοργάνωση των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων, δραστηριοτήτων και προγραμμάτων καθώς και την καλλιέργεια συνεργατικού κλίματος μεταξύ όλων των παραγόντων της σχολικής ζωής.

 

5.2     Απουσίες 

         Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνονται τακτικά για τη φοίτηση, τη σχολική επίδοση και συμπεριφορά των μαθητών. Για τις απουσίες των παιδιών τους θα ενημερώνονται κάθε εβδομάδα ηλεκτρονικά (στο e-mail που έχουν δηλώσει) ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο (τηλέφωνο -γραπτή αλληλογραφία) από τον/την υπεύθυνο καθηγητή/ρια του τμήματος (ΥΑ 10645/ΓΔ4/22-1-2018) εφόσον έχουν υπερβεί το όριο των 25 απουσιών.

         Η φοίτηση (απουσίες) των μαθητών/ριών Γυμνασίου διέπεται πλέον από τις διατάξεις των άρθρων της ΥΑ 10645/ΓΔ4/22-1-2018 και τον ν. 4547/2018.

 

5.3 Επικοινωνία με το σχολείο

        Τηλέφωνο σχολείου: 2592044101 και fax 2592044215

        Email mail@gym-podoch.kav.sch.gr

        Ιστότοπος Γυμνασίου Ποδοχωρίου: http://gympodochori.blogspot.com/

 Β.  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

         Ο ρόλος των εκπαιδευτικών μέσα στη σχολική κοινότητα είναι καθοδηγητικός. Με την επιστημονική τους κατάρτιση και το ήθος τους διδάσκουν και συγχρόνως διαπαιδαγωγούν. Πρέπει να αποτελούν πρότυπο αναφοράς για τους μαθητές/ριες.

         Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών, καθώς και οι σχέσεις τους με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας και της εκπαιδευτικής ιεραρχίας, όπως και οι τυχόν παραβάσεις αυτών, ορίζονται επακριβώς από την αντίστοιχη εκπαιδευτική νομοθεσία.

Ως εκ τούτου, οι εκπαιδευτικοί:

         Είναι ανάγκη με τη στάση τους να συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο και να σέβονται την προσωπικότητα των μαθητών/ριών, αποφεύγοντας εκφράσεις και ενέργειες που τους θίγουν.

         Αντιμετωπίζουν με δίκαιο τρόπο και παιδαγωγικούς χειρισμούς θέματα που σχετίζονται με την αξιολόγηση και τη συμπεριφορά των μαθητών/ριών. Με τη στάση τους πρέπει να συμβάλλουν στην εκτόνωση των εντάσεων και στην αντιμετώπιση των σχολικών δυσλειτουργιών.

         Ενθαρρύνουν την ενεργό και ισότιμη συμμετοχή των μαθητών/ριών στο μάθημα και προσπαθούν να αναδείξουν τις ιδιαίτερες ικανότητες και δεξιότητες αυτών.

         Είναι απαραίτητο να έχουν την εποπτεία των μαθητών/ριών στους σχολικούς χώρους και κατά τη διάρκεια των εξωσχολικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται με ευθύνη του σχολείου.

         Υποχρεούνται να ενημερώνουν συστηματικά τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/ριών για θέματα που αφορούν στην επίδοση, τη φοίτηση και τη συμπεριφορά αυτών, σε καθορισμένες ώρες και ημέρες, αλλά και εκτάκτως, αν παραστεί ανάγκη. Επίσης να συνεργάζονται με τους γονείς ή κηδεμόνες για θέματα που έχουν σχέση με ιδιαίτερη αντιμετώπιση παιδαγωγικών ή μαθησιακών θεμάτων

         Μεταξύ των εκπαιδευτικών θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία σε θέματα που αφορούν τη διδακτική διαδικασία, τη συμπεριφορά των μαθητών/ριών και γενικότερα τον προγραμματισμό της σχολικής ζωής. Ειδικότερα, θα πρέπει να υπάρχει στενότερη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών του ιδίου κλάδου και κυρίως μεταξύ των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στα τμήματα της ίδιας τάξης.

 

Γ.  ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Ο/Η Διευθυντής/ρια βρίσκεται στην κορυφή της ιεραρχίας μέσα στη σχολική κοινότητα σαν πρώτος μεταξύ ίσων μεταξύ των εκπαιδευτικών και ο ρόλος του είναι καταλυτικός για την πραγματοποίηση του έργου στο σχολείο.

Ως εκ τούτου:

         Ο/Η Διευθυντής/ρια με το κύρος, την πειθώ και το ήθος του ασκεί το διοικητικό και παιδαγωγικό του έργο σε συνεργασία με τους Υποδιευθυντές/ριες, το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό του σχολείου, τους μαθητές/ριες, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, όπως επίσης με τον Δήμο, τη Σχολική Επιτροπή, τον/την Συντονιστή/ρια Εκπαιδευτικού Έργου, καθώς και με όλους τους ιεραρχικούς προϊσταμένους.

         Ο/Η Διευθυντής/ρια οφείλει να είναι έντιμος/η, δίκαιος/α, αντικειμενικός/η και να μην υιοθετεί διαφοροποιημένη κατά περίπτωση συμπεριφορά προς εκπαιδευτικούς και μαθητές/ριες.

         Ο ρόλος του είναι εμψυχωτικός, υποστηρικτικός, διαμεσολαβητικός, καθοδηγητικός αλλά και ελεγκτικός. Οι αποφάσεις του οφείλουν να είναι σύννομες και παιδαγωγικά ορθές.

Δ. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ

Ο Σύλλογος Διαδασκόντων καταρτίζει σχέδιο έκτακτης εκκένωσης του σχολικού κτιρίου σε περίπτωση σεισμού ή άλλης έκτακτης ανάγκης.

Ο/Η Διευθυντής/ρια είναι υπεύθυνος/η για την μια τουλάχιστον δοκιμή εκκένωσης του σχολικού κτιρίου σε ανύποπτο χρόνο.

Ε. ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ/ΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

Ο/Η Συντονιστής/Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου μεριμνά για τη σωστή εκπαιδευτική και παιδαγωγική λειτουργία του σχολείου.

Λαμβάνει μέριμνα ώστε η στελέχωση με το απαραίτητο εκπαιδευτικό και άλλο προσωπικό (ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός, νοσοκόμου κ.α) του σχολείου να είναι πλήρης με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και καθ’ όλη τη διάρκειά του.

Ενισχύει τις δράσεις του σχολείου με τη λειτουργία της βιβλιοθήκης του σχολείου τόσο προς τους μαθητές/ριες και τους εκπαιδευτικούς, όσο και προς την τοπική κοινωνία.

 

ΣΤ. ΔΗΜΟΣ

Ο Δήμος Παγγαίου

Μεριμνά για την πρόσληψη καθαριστών/ριών πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους και καθ’ όλη τη διάρκειά του.

Είναι υπεύθυνος για την ασφάλεια των χώρων της σχολικής μονάδας με άμεσες παρεμβάσεις του,  εντός μιας ημέρας αν είναι δυνατόν από την έγγραφη ειδοποίηση από τον Διευθυντή/ρια ή τον/την Υποδιεθυντή/ρια που αφορούν δυσλειτουργία ή καταστροφή υλικού (μη λειτουργία σωμάτων καλοριφέρ, λέβητα, διαρροές από τις σωληνώσεις του καλοριφέρ, μη λειτουργίας των air-conditioners,  σωληνώσεων νερού, ηλεκτρολογικά προβλήματα, συντηρήσεις πορτών και παραθύρων, βαψίματος μέρους του σχολείου, υγρασίες και οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα οφείλεται σε κακοτεχνία του εργολάβου κατά την κατασκευή του νέου κτιρίου και την ανάπλαση του παλιού κτιρίου, των προαυλίων χώρων και του γηπέδου), την τακτική ή έκτακτη κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, συντήρηση (καυστήρα, air-conditioners), απολύμανση, βάψιμο και τον ψεκασμό των πεύκων που υπάρχουν εντός του αυλόγυρου του σχολείου σε χρόνο που δε λειτουργεί το σχολείο για την καταπολέμηση της κάμπιας του πεύκου..

Επιλαμβάνεται για την άμεση αποκατάσταση ζημιών που προκύπτουν από παραβιάσεις του σχολείου κατά τις ώρες μη λειτουργίας του και λαμβάνει όλα τα κατάλληλα μέτρα ώστε αυτές να αποτραπούν (ενισχυμένες πόρτες εισόδου, εξωτερικά κάγκελα στο ισόγειο και υπόγειο κλπ).

 

Ζ. ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Επιτρέπεται η είσοδος στο σχολείο σε επιστήμονες, λογοτέχνες κ.α κατόπιν προσκλήσεώς τους από το Σύλλογο Διδασκόντων στα πλαίσια του αναλυτικού προγράμματος, ή για διαλέξεις σε κοινωνικά θέματα (π.χ. ένας γιατρός ορισμένης ειδικότητας που θα απευθυνθεί στο Σ.Γ.Κ. με συγκεκριμένο θέμα)

Προσωρινά και για όσο διαρκεί η πανδημία και εφόσον το σχολείο λειτουργεί με δια ζώσης διδασκαλία, ο χώρος του σχολείου επιτρέπεται μόνο για το διδακτικό, το βοηθητικό προσωπικό και τους μαθητές. Για την είσοδο οποιουδήποτε άλλου θα πρέπει να προηγηθεί συνεννόηση με τον Διευθυντή του σχολείου.

Η. ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον/τη Διευθυντή/ρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ο κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών προς ενημέρωσή τους και αναρτάται στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου.

 Αποδοχή του Κανονισμού

         Ο ‘Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας  Σχολικών Μονάδων” συντάχθηκε   σύμφωνα με  τα  οριζόμενα στο άρθρο 37 - ΦΕΚ 111/Α/12-6-2020 άρθρο 37 του Νόμος 4692/2020 του Υ.ΠΑΙ.Θ και για την επιτυχή  εφαρμογή   του απαιτείται   η  συναίνεση  όλων  των συντελεστών της  σχολικής ζωής  του Διευθυντή, των εκπαιδευτικών, των  μαθητών, των γονέων- κηδεμόνων, του δήμου   και  η από   μέρους  τους   συνειδητή  αποδοχή των κανόνων που περιλαμβάνει.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, Αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος.

Ενημερώθηκαν όλα τα μέλη του Συλλόγου διδασκόντων το προεδρείο του 15μελούς συμβουλίου το προεδρείο του Σ.Γ.Κ. ο/η εκπρόσωπος του Δήμου Παγγαίου στην σχολική κοινότητα που συνυπογράφουν τον κανονισμό και αποστέλλεται προς ενημέρωση και συνυπογραφή στην ΣΕΕ του γυμν. Ποδοχωρίου κκ Αλμπανάκη Ξανθή.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου